Wednesday, October 01, 2014

INFO SIHAT : 5 Tips Untuk Ibu Yang Dah Pernah Melahirkan Anak.. Anda Wajib Baca..


5 Tips untuk ibu yang dah pernah melahirkan anak..
Baru-baru ni p mengurut badan.. Al maklumlah lepas2 ade ada anak ni salah makan sikit ade jelah rasa xbest kat badan.. haha.. Alhamdulillah ambil supplement pas makan boleh buang apa yg bisa tu..
Tu satu cerita..
Nak share sikit tips yang makcik urut tu bagi buat ibu2 yang dah lepas bersalin ni untuk kekal sihat..


Rule #1/5
Kene urut badan Sekurang2nya 6 bulan sekali.. bertujuan betulkan urat2 bersimpul dan buangkan angin dari badan..
Nantikan sambungannya..

Rule #2/5
Amalkan sebulan sekali meminum air Halia.
Resipi Ambil 2inch halia, ketuk bersama sebiji lada hitam.. rebus dlm secawan air sampai mendidih.. nak minum tambah sikit gula merah.. saya minum tambah sesudu madu..

selingan: Tak rajin nk buat air halia Shaklee ade supplement berasaskan halia.. Peppermint Ginger Plus namanye..

RM45.00
 
Rule #3/5
minum air Sekurang2nya 2liter sehari.
Tapi harus diingat, bukan sekali minum sampai 2liter tau.. minum tu kene kawal juga, setiap sesi memadai 1 gelas sahaja.. Bukan apa, jika air berlebihan pada satu2 masa boleh menyebabkan badan berair.. Tu yg sebabkan kerap lenguh2, hidung tersumbat, mengah dan lain2..

Rule #4/5
Jaga pemakanan. Elakkan makanan yang berangin. Biasanya makanan yang mempunyai empuluh di tengah2 serta menjalar adalah tubuhan berangin contohnya, timun, labu air, petola, terung dan lain-lain. Jika teringin tak salah ambil, tapi dalam kadar merasa, bukan menikmati.. hehe..

Rule #5/5
Kena makan supplement. Makcik tu kata supplement perlu untuk dalaman kita orang perempuan. Luar dalam harus di jaga. Wanita itu orang penting dalam rumah tangga.. Anak dan suami memerlukan wanita dalam hidup mereka.. Jadi jagalah kesihatan sendiri kerana wanita perlu sihat untuk menjaga kesihatan suami dan anak2..

Shaklee mempunyai pelbagai rangkaian vitamin dan supplement yang bersesuaian mengikut keperluan tubuh badan anda, seisi keluarga.


0 comments:

Post a Comment

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...