Monday, September 29, 2014

INFO SIHAT - 7 Fakta Tentang Air Minum Anda. Anda Harus Berhenti Membacanya...

Jom tengok keratan akhbar di bawah.



Sanggupkah anda minum air seperti ini?

Tahukah Anda

1# Satu kumpulan kerja alam sekitar (EWG) kajian mendapati sejumlah 316 bahan cemar, termasuk 97 bahan cemar industri pertanian dan 204 industri, terdapat di dalam air paip sebanyak 45 buah negeri. Lebih separuh daripada bahan-bahan yang di kesan tidak mempunyai piawaian keselamatan air minum.

2# Menurut Agensi perlindungan alam sekitr AS, kemudahan-kemudahan air awam telah melanggar air minuman yang selamat bertindak lebih daripada 700,000 kali dalam tempoh tujuh tahun yang lalu.

3#Industri air botol tidak perlu untuk mendedahkan keputusan ujian apa-apa bahan cemar yang di jalankan olehnya.

4# Air botol mungkin tidak lepas daripada pencemaran. EWG mendapati sebanyak 38 bahan cemar di dalam air 10 rands popular.

5# Pada tahun 2007, 8.8billion gelen air telah di gunakan bagi mendapatkan air bersih

6# Dalam tahun 2007, 1.64 juta tan bahan pembungkusan botol air telah di hasilkan. hanya 34% daripada bahan-bahan yang di kitar semula

7# Bahan Kimia yang boleh memudaratkan kesihatan anda sebenarnya boleh hadir dalam air minuman keluarga. Logam berat, pencemaran industri, racun perosak, bahan cemar berbahaya ini boleh memasuki bekalan air kita dan mempunyai potensi untuk mewujudkan cabaran kesihatan dalam jangka masa panjang.
 
Fakta yang menjijikkan bukan?

Oleh itu SHAKLEE memperkenalkan GetClean Water.

  • Merupakan revolusioner baru, penapisan sistem water-filtration pitcher di sahkan oleh persatuan kualiti air (WQA) untuk mengurangkan sehingga 90% lead, serta berpuluh-puluh bahan pencemar lain yang boleh hadir dalam air anda.
  • Multipatented Get Clean Water menggunakan blok pepejal karbon untuk menapis dan membersihkan air anda. 
  • Menapis sehingga 80 gelen air, dua kali ganda sebagai BRITA dan membeli 2, dan setiap penapis di buat daripada tempurung kelapa yang mampan karbon yang menggunakan proses zeroemission. 
  • Get Clean Water adalah water filteration pitcher pertama dengan sistem penapis karbon blok yang boleh diisi semula, jadi kurang sisa akan ke tapak pelupusan. 

Apa yang anda Dapat daripada GET CLEAN WATER SHAKLEE Ini?

  • SELAMAT - menyingkirkan kandungan plumbum dan banyak lagi bendasing lain. Ia berupaya mengurngkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air ( Water Quality Assosiation [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing.
  • HANDAL - lebih banyak air bersih pada setiap masa Get Clean Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.
  • MESRA ALAM - memelihara alam sekitar. Get Clean Water ini menggunakan sistem penurasan jag air dengan blok karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan, setiap penurasdi perbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.
  • PILIHAN BIJAK - Menjimatkan kos rakyat Malaysia yang banyak berhabis membeli air mineral bagi mendapat air bersih. Dengan Beberapa Sen Seliter sahaja, Get Clean Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukarkan penuras air ainda.

Get Clean Water - RM 460

Jika anda berminat mendapatkan Get Clean Water ini, sayalah mengedar sah Shaklee di kawasan SERI MANJUNG, LUMUT dan SITIAWAN. Saya juga boleh poskan GET CLEAN WATER ini jika anda mahukan.

Hubungi saya Hidayah - 0123678708.

0 comments:

Post a Comment

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...