Wednesday, September 24, 2014

Tip Bisnes- Nak Jadi Lembu Purple? Anda Wajib Baca Ini...



Cerita Ahad lepas. Semuanya akibat #SHAKLEEEFFECTS yang memang giler gempak la. 
Kelas tentang marketing PLAN SHAKLEE, tapi yang paling best apa yang kami dapat adalah, nak berbisnes ni kene jadi LEMBU PURPLE. 
What, Jadi Lembu? Haha.. tu perumpamaan sahaja. 
LEMBU PURPLE = PELIK/Lain daripada yang lain. 
Bukan bermakna nak lain daripada yang lain kita jual benda-benda yang orang tak jual seperti Lipas, semut dan lain-lain. Tapi....

Cara kita memasarkan produk dan diri kita tu haruslah lain daripada cara orang lain. 
Contohnya, kalo kita tengok kat FB newfeeds kita ni banyak dok tulis
'Kain cotton murah-murah - RM 50.00, Jom beli dengan saya segera. PM/WASSUP/WECHAT 01...Sekarang..'

Ayat tu dah nampak biasa dan pernah dengar ada seorang sifu perniagaan berkata ayat tu adalah ayat DESPRATE seorang peniaga nak orang beli produk die.. (PART NI SAYA DULU PUN MACAM TU, TAK CAYA CUBA TENGOK BALIK POST SAYA YANG LEPAS-LEPAS, TAK PUN P KAT https://www.facebook.com/nurhidayah.musa.94, TENGOK MACAM MANA CARA SAYA DULU-DULU)

So, jom kita sama-sama ubah cara kita berniaga, dengan menjadi PURPLE COW.. hii..




-Sama-sama SHARE ilmu. Sama-sama dapat PAHALA-
Hidayah Menulis


#SHAKLEEEFFECTS

0 comments:

Post a Comment

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...