Tuesday, November 18, 2014

Vitamin Untuk Cantik. Apa Fungsinya Pada Badan Anda..Anda Perlu Tahu Ini..



Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua, 



Diharap semuanya sihat-sihat belaka dan sentiasa di bawah kerahmatan Illahi.. Pagi ini, saya ingin berkongsi tentang Vitamin untuk kecantikan anda. Seharian kita semua mencari alternative nak cantikkan. Ramai yang menggunakan skincare untuk membantu mereka untuk cantik, namun masih tidak berhasil mendapatkan kulit yang diimpikan. Mungkin anda perlu cuba untuk "merawat" masalah kulit anda dari dalam terlebih dahulu. Tahukah anda?

Shaklee turut menawarkan rangkaian vitamin untuk kecantikan kulit. Set ini terdiri daripada Family Wellness Set (Vita-Lea + Vita-C + B-Complex + ESP) + Vita-E + GLA Complex + CarotoMax. Ini merupakan full package yang paling optimum, namun anda boleh mix and match mengikut keperluan dan budget anda. Mari kita lihat bagaimana vitamin-vitamin di atas boleh membantu kecantikan kulit anda.

Vita-C merupakan vitamin wajib untuk kecantikan kulit kerana ia membantu merangsang pembentukan kolagen yang bertanggungjawab mengekalkan kelembapan dan kegebuan kulit. Ia juga merupakan antioksidan yang kuat untuk melindungi kulit dari kesan pencemaran, UV dan diet yang tidak sihat. Selain itu Vita-C membantu memudarkan kesan parut, mengurangkan kesan sunburn, mencerahkan kulit dan menghalang pigmentasi kulit.


B-Complex juga vitamin wajib untuk kecantikan kulit. Setiap jenis vitamin B dalam B-Complex mempunyai peranan tersendiri dalam kecantikan kulit. Perlu diingat, B-Complex merupakan vitamin anti-stress yang mana stress merupakan salah satu faktor masalah kulit seperti berjerawat. B-Complex terkenal dengan fungsinya yang mampu mencegah jerawat dan menggalakkan kesihatan kulit secara keseluruhan.


Vita-Lea pula mengandungi rangkaian vitamin yang lengkap daripadaa semua vitamin. Tahukah anda kunci utama untuk kulit sihat adalah diet yang seimbang yang memenuhi semua keperluan vitamin untuk badan. Namun kaedah pemprosesan makanan, pencemaran, diet yang tidak seimbang, dan sebagainya menghalang kita untuk mendapat keperluan tersebut. Antara vitamin yang penting untuk kulit adalah vitamin A, D, K dan zinc. Semua vitamin ini dapat anda perolehi daripada Vita-Lea.


Vita-E Complex pula terkenal sebagai anti-aging vitamin. Ia mampu mengurangkan kesan kedutan pada wajah, meningkatkan kelembapan dan kegebuan wajah dan mampu mencegah penyakit kulit kerana ia merupakan antioksidan yang mampu melawan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan kulit.


GLA Complex pula membantu memperbetulkan sistem hormon wanita. Hormon yang tidak stabil boleh menyebabkan masalah pada kulit. Ia juga mampu mencegah masalah eczema.


CarotoMax adalah supplement antioksida istimewa keluaran Shaklee. Ia dapat menggalakan kesihatan kulit dan meredakan penyakit kulit termasuk ulser kulit, kudis dan jerawat. Ia juga membantu menjaga kecantikan mata yang merupakan antara tarikan penting selain kulit wajah. Mata yang sihat bersinar, sihat, tiada eyebag dan kesan hitam di bawah mata akan melengkapkan kecantikan wajah anda.


And as usual, ESP - protein drink yang hebat untuk memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. Tisu kulit yang rosak boleh menyebabkan kesan parut yang gelap dan pigmentasi. ESP membantu menggantikan tisu yang rosak kepada tisu yang baru.
  
Ingin dapatkan semua rangkaian set kecantikan shaklee? Saya boleh membantu anda, Saya SID kawasan Manjung, Lumut dan Sitiawan Perak. Saya juga boleh poskan ke rumah dan juga tempat anda. 
Nurhidayah Musa
0123678708
SID NO: 1134982


0 comments:

Post a Comment

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...