Monday, December 01, 2014

Jom Lihat Alat Solek Saya..

Hari ini saya nak share sikit, 3 benda yang wajib saya apply sebelum keluar rumah selain baju, tudung dan lain2.. Hahaha.. Saya ni budget artis jekan.. Apa pun, saya nak kongsi jugak.. hehe..

1) Lipstik..
Baiklah, lipstik memang wajib saya pakai sebelum saya keluar rumah.. Jenis lipstik? Saya suka lipstik yang magic tu.. Saya guna lipstik Dr Azimuth.. Sekali apply, warna dia akan ikut warna darah, paling best tahan lama sampai esok pagi pun warnanya masih kelihatan walaupun pudar dan paling best tak gelapkan bibir.. Siap ade effect shining2 gitu dan bibir rasa lembab je sentiasa..Saya suka warna rose.. Lipstik ni, saya tak suka pakai sebarangan, sebab kalau salah pilih, akibatnya bibir akan jadi hitam dan hilang serinya.. 

2) Bedak Baby
Saya suka sangat pakai bedak baby.. hehe.. Yelah, ibu-ibu yang ada anak biasanya main guna je bedak anak mereka.. Hehe.. Bukan apa, pakai bedak baby ni lagi best sebab bile peluh takdelah rasa tak selesa macam kita pakai bedak compact. Jangan ingat saya tak ada bedak compact, ada, tapi jarang sangatlah saya pakai.. Bedak baby lebih mudah..

3) Perfume..
Oppss, bukankah perempuan tak boleh keluar rumah dalam keadaan berwangi-wangian.. Memang betul.. Tapi saya tak apply perfume di baju luar seperti mana yang orang biasa buat.. Saya pernah dengar ustazah Isfadiah bagi ceramah, perempuan boleh pakai perfume tapi jangan sampai orang dapat kesan yang kita pakai perfume. Dia bagi cadangan kalau nak, semburlah di dalam tudung atau baju serta dalam kuantiti yang sedikit.. Cukup sekadar kita seorang sahaja yang bau dan untuk kita berasa selesa serta yakin berhadapan dengan orang ramai.
Itu sahaja yang selalunya saya akan apply ketika keluar rumah.. Saya memang tak apply apa-apa cream pada wajah, kerana setiap hari saya wajib ambil set kulit Shaklee saya iaitu Vita C+ B complex+ Vita E yang membantu kulit saya sentiasa lembap selain melindungi kulit saya daripada radikal bebas dan kesan pencemaran secara langsung dan tak langsung..
Nak dapatkan Set Kulit untuk diri anda? Saya boleh Membantu..
Bulan ini ada promo untuk set Kulit Basic Shaklee ni tau..
Promosi Vita C dan Vita E, keduanya beli 6 percuma 1.. Berminat? Bolehlah hubungi saya..
Hidayah
0123678708
Sid no: 1134982
nurshaida_87@yahoo.com.my

0 comments:

Post a Comment

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...