Wednesday, August 13, 2014

Kisah Aku dan CYST

Nak cerita sikit..
Saya ada cyst history ( penghidap cyst). First time tahu waktu saya pergi check up di klinik sebab time tu period lewat dan saya ingat saya pregnant tetapi pregnancy test negative.

So saya pun merajinkan diri buat check up.. Dr pun terus scan nak tgk ada baby or tak.. Scan2 time tu memang Allah nak uji, Dr sahkan saya ada cyst. Terus dia refer saya di Ampang Putri hospital jumpa pakar O&G.
Doktor pakar pun mengakui perkara itu. Time tu besar cyst tu 6x6 cm.. agak besar la..

Dengan rajin saya tanya la doktor pakar tersebut, apa faktor orang boleh kena cyst ni. Pakar cakap, doktor sendiri tengah kaji apa punca cyst ni.
Saya tanya lagi sy kata saya pernah baca tentang makanan dan genetik pun boleh sebabkan cyst, betul ke.. Doktor pakar cakap taklah, kami doktor pun masih mencari2 punca penyakit ini.

Lepas buat temu janji utk buang cyst tersebut melalui pembedahan saya pulang mencari info. Saya terjumpa satu blog pengamal perubatan islam tentang cyst. Doktor yang di panggil ustaz tu mengatakan yang cyst ini memang masih tidak di ketahui puncanya. Ini sungguh misteri. Blog itu juga ada menulis yang kandungan dalam cyst tu ada rambut, kuku, tulang dan lain2. Sesungguhnya Syaitan dan Jin ini memang suka untuk merosakkan anak2 Nabi Adam dan memusnahkan zuriat mereka. Banyak juga surah2 amalan yang di berikan.

Selepas pembedahan saya tanya doktor, pesakit cyst ni ada pantang makan ke? Sebab saya pernah baca yang macam2 kene pantang. Doktor cakap, tiada apa perlu pantang. Semua makanan yang baik dan berkhasiat boleh di makan.

Doktor juga pesan, jaga kesihatan, cyst ni bukan dari pemakanan, bukan genetik, bukan sebab gaya hidup. Tapi sakit yang masih mystery sebabnya. Sebab tu ada yang mempunyai cyst sekejap kecut, sekejap ada balik sekejap hilang. Masih mystery sebabnya.

Jaga diri anda.. rajinkan buat pemeriksaan kesihatan jika ada tanda2 pelik yang anda tak pasti. Mencegah awal, risiko boleh di kurangkan.


Kini saya mengambil VIVIX daripada Shaklee bagi membantu menghalang CYST tersebut tumbuh semula. Menurut doktor yang merawatku dan pembacaan lain, risiko untuk CYST terjadi semula ada. Sebagai langkah pencegahan, saya consume VIVIX terbaik daripada Shaklee. Satu rumusan lengkap yang membantu memulihkan DNA anda kepada DNA yang lebih sihat INS SHA ALLAH.

Selain itu juga GLA daripada Shaklee juga boleh membantu mengecutkan CYST serta memperbetulkan semula perjalanan hormon anda.

Jom dapatkan VIVIX dan GLA anda dengan saya

HIDAYAH 0123678708
SID NO : 1134982
COD : Manjung, Sitiawan, Lumut. Post available.

2 comments:

  1. Ddone follow..Shaklee memang terbaik..in shaa Allah ;-)

    ReplyDelete

Jom Follow Blog saya Ramai2. Saya akan follow anda kembali.

Recent Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...